Cargando…

New languages of the state : indigenous resurgence and the politics of knowledge in Bolivia /

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Gustafson, Bret Darin, 1968-
Formato: Libro
Lenguaje:English
Publicado: Durham ; London : Duke University Press, 2009.
Colección:Narrating native histories.
Materias:

MARC

LEADER 00000cam a2200000Ia 4500
001 ocn306802831
003 OCoLC
005 20141204201931.0
008 120927s2009 ncuab b 001 0 eng d
035 |a (Sirsi) i9780822345299 
040 |a NcD/DLC  |c DLC  |d UV# 
020 |a 9780822345299 (pasta dura) 
020 |a 0822345293 (pasta dura) 
020 |a 9780822345466 (rústica) 
020 |a 0822345463 (rústica) 
043 |a s-bo--- 
050 0 4 |a LC3735.BO  |b G87 2009 
082 0 0 |a 370.117/50984  |2 22 
100 1 |a Gustafson, Bret Darin,  |d 1968- 
245 1 0 |a New languages of the state :  |b indigenous resurgence and the politics of knowledge in Bolivia /  |c Bret Gustafson. 
246 3 0 |a Indigenous resurgence and the politics of knowledge in Bolivia 
260 |a Durham ;  |a London :  |b Duke University Press,  |c 2009. 
300 |a xx, 331 p. :  |b il., mapas ;  |c 24 cm. 
490 1 |a Narrating native histories 
500 |a Glosario: p. [301]-302. 
504 |a Incluye bibliografía (p. [303]-318) e índice. 
505 0 |a Ethnographic articulations in an age of Pachakuti -- Soldiers, priests, and schools: state building in the Andes and the Guarani frontier -- Interlude: to Camiri -- Guarani scribes: bilingual education as indigenous resurgence -- Interlude: to Itavera -- Guarani Katui: schooling, knowledge, and movement in Itavera -- Interlude: to la Paz, via Thailand -- Network articulations: EIB from project to policy -- Interlude: Bolivia or Yugoslavia? -- Prodding nerves: intercultural disruption and managerial control -- Interlude: la Indiada, como para dar miedo -- Insurgent citizenship: interculturalism beyond the school -- Interlude: interculturalism to decolonization -- Shifting states. 
650 4 |a Educación bilingüe  |z Bolivia. 
650 4 |a Comunidades indígenas  |x Educación  |z Bolivia. 
650 4 |a Guaraníes  |x Educación  |z Bolivia. 
650 4 |a Educación  |x Aspectos sociales  |z Bolivia. 
650 4 |a Etnología  |z Bolivia. 
650 4 |a Comunidades indígenas  |z Bolivia  |x Condiciones sociales. 
830 0 |a Narrating native histories. 
901 |a Z0  |b UV# 
902 |a DGBUV 
596 |a 85 
942 |c LIBRO 
999 |c 259604  |d 259604