Cargando…

Convergence culture : where old and new media collide /

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Jenkins, Henry, 1958-
Formato: Libro
Lenguaje:English
Publicado: New York : New York University Press, 2008.
Materias:

MARC

LEADER 00000cam a22000002a 4500
001 ocn227931148
003 UV#
005 20151028103021.0
008 140319r20082006nyua b 001 0 eng d
020 |a 9780814742952 
040 |a BTCTA  |b eng  |c PUL  |d UV# 
043 |a n-us--- 
050 0 4 |a P94.65.US  |b J46 2008 
082 0 4 |a 302.230973  |2 22 
100 1 |a Jenkins, Henry,  |d 1958-  |9 380868 
245 1 0 |a Convergence culture :  |b where old and new media collide /  |c Henry Jenkins. 
260 |a New York :  |b New York University Press,  |c 2008. 
300 |a xi, 353 páginas :  |b ilustraciones ;  |c 23 cm. 
500 |a Incluye índice. 
500 |a Publicado originalmente en 2006, actualizada y con un nuevo epílogo. 
504 |a Bibliografía: páginas 295-317. 
505 0 |a Introduction : "Worship at the altar of convergence" : a new paradigm for understanding media change -- Spoiling Survivor : the anatomy of a knowledge community -- Buying into American Idol : how we are being sold on reality television -- Searching for the origami unicorn : The Matrix and transmedia storytelling -- Quentin Tarantino's Star Wars? Grassroots creativity meets the media industry -- Why Heather can write : media literacy and the Harry Potter wars -- Photoshop for democracy : the new relationship between politics and popular culture -- Conclusion : Democratizing television? The politics of participation -- Afterword : Reflections on politics in the age of YouTube. 
650 4 |a Medios de comunicación de masas y cultura  |z Estados Unidos. 
650 4 |a Cultura popular  |z Estados Unidos. 
901 |a Z0  |b UV# 
942 |c LIBRO  |6 _ 
999 |c 274347  |d 274347