Cargando…

Python programming for the absolute beginner

Enseña a los lectores los conceptos básicos de programación Python mediante la creación de juego simple y describe cómo las habilidades aprendidas se pueden utilizar para aplicaciones de programación Python más prácticas y escenarios del mundo real.

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Dawson, Mike, 1947- (autor)
Formato: Libro
Lenguaje:English
Publicado: Boston, MA : Course Technology Cengage Learning, 2010, ©2010.
Edición:Third edition.
Colección:For the absolute beginner
Materias:
Tabla de Contenidos:
  • Getting started: the game over program
  • Types, variables, and simple I/O: the useless trivia program
  • Branching, while loops, and program planning: the guess my number game
  • For loops, strings, and tuples: the word jumble game
  • Lists and dictionaries: the hangman game
  • Functions: the tic-tac-toe game
  • Files and exceptions: the trivia challenge game
  • Software objects: the critter caretaker program
  • Object-oriented programming: the blackjack game
  • GUI development: the mad lib program
  • Graphics: the pizza panic game
  • Sound, animation, and program development: the astrocrash game.