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Apuntes sobre una tragedia eterna: la relación tiempo y espacio en El viaje de los cantores de Hugo Salcedo
A partir de su obra El viaje de los cantores (1988), el dramaturgo mexicano Hugo Salcedo buscó mover la conciencia del espectador-lector por medio de la dinámica con el tiempo y el espacio, cargada de una fuerte dosis cultural y social. Una de sus metas primarias era que, a través de la experimentac...
Autor principal: | |
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Formato: | Online Artículo |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Universidad Veracruzana
2022
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Materias: | |
Acceso en línea: | https://investigacionteatral.uv.mx/index.php/investigacionteatral/article/view/2700 https://dx.doi.org/10.25009/it.v13i21.2700 |
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author | Torres Miguel, Ricardo |
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Notes on an Eternal Tragedy: the Relation of Time and Space in Hugo Salcedo’s El viaje de los cantores
Abstract
In his play El viaje de los cantores (1988), Mexican playwright Hugo Salcedo sought to move the spectator-reader’s consciousness through a dynamic play of time and space, loaded with a strong cultural and social content. One of his primary goals was to create an unrepeatable performance. By proposing a multiplicity in the play’s reception, each staging would be unique and would move the viewers to diverse interpetations. The author addresses the idea of a cyclical and hazardous tragedy, where the leading role of capricious destiny is anticipated as the final judge of events and as the perpetual executioner of the migrant singers. |
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