Cargando…

Necessary elements for distant education in Library

REFERENCE IS MADE TO THE MAIN ELEMENTS WHICH SHOULD BE CONSIDERED IN PLANNING A DISTANT EDUCATION MODE IN LIBRARY SCIENCE. THESE ARE THE RESULT OF AN ANALYSIS MADE ON DIFFERENT NATIONAL AND INTERNATIONAL SOURCES PLUS THE INFORMATION OBTAINED FROM THREE LATIN AMERICAN CURRICULA. THE PLANNING PROPOSED...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: CABRAL VARGAS, BRENDA
Formato: Online Artículo
Lenguaje:spa
Publicado: Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2008
Materias:
Acceso en línea:http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16941
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2008.46.16941
_version_ 1780761145840238592
author CABRAL VARGAS, BRENDA
author_facet CABRAL VARGAS, BRENDA
author_sort CABRAL VARGAS, BRENDA
collection Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
description REFERENCE IS MADE TO THE MAIN ELEMENTS WHICH SHOULD BE CONSIDERED IN PLANNING A DISTANT EDUCATION MODE IN LIBRARY SCIENCE. THESE ARE THE RESULT OF AN ANALYSIS MADE ON DIFFERENT NATIONAL AND INTERNATIONAL SOURCES PLUS THE INFORMATION OBTAINED FROM THREE LATIN AMERICAN CURRICULA. THE PLANNING PROPOSED WOULD ALLOW ANY INTERESTED INSTITUTION WANTING TO IMPLEMENT THIS MODE A GENERAL VIEW ON WHAT SHOULD BE CONSIDERED TO SET IT IN MOTION. HOWEVER, THERE IS NO PRETENSION OF EXHAUSTIVE DEFINING OR HANDLING OF CONCEPTS.
format Online
Article
id oai_unam-bibliotecologica-article-16941
institution Universidad Nacional Autónoma de México
language spa
publishDate 2008
publisher Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información
record_format ojs
spelling oai_unam-bibliotecologica-article-169412018-01-31T14:29:42Z Necessary elements for distant education in Library Elementos necesarios para una modalidad de educación a distencia en bibliotecología CABRAL VARGAS, BRENDA LIBRARY SCIENCE DISTANT EDUCATION TEACHING-LEARNING PROCESS EDUCACIÓN A DISTANCIA PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE ELEMENTOS DE LA EDUCACIÓN A DISTANCIA EN BIBLIOTECOLOGÍA REFERENCE IS MADE TO THE MAIN ELEMENTS WHICH SHOULD BE CONSIDERED IN PLANNING A DISTANT EDUCATION MODE IN LIBRARY SCIENCE. THESE ARE THE RESULT OF AN ANALYSIS MADE ON DIFFERENT NATIONAL AND INTERNATIONAL SOURCES PLUS THE INFORMATION OBTAINED FROM THREE LATIN AMERICAN CURRICULA. THE PLANNING PROPOSED WOULD ALLOW ANY INTERESTED INSTITUTION WANTING TO IMPLEMENT THIS MODE A GENERAL VIEW ON WHAT SHOULD BE CONSIDERED TO SET IT IN MOTION. HOWEVER, THERE IS NO PRETENSION OF EXHAUSTIVE DEFINING OR HANDLING OF CONCEPTS. SE HACE REFERENCIA A LOS PRINCIPALES ELEMENTOS QUE DEBEN CONSIDERARSE AL PLANEAR UNA MODALIDAD A DISTANCIA EN BIBLIOTECOLOGÍA. ESTOS ELEMENTOS SON EL RESULTADO DEL ANÁLISIS REALIZADO A DIFERENTES FUENTES, TANTO NACIONALES COMO INTERNACIONALES, Y DE LA INFORMACIÓN OBTENIDA A PARTIR DE TRES PROGRAMAS DE ESTUDIO EN BIBLIOTECOLOGÍA EN AMÉRICA LATINA. LA PLANEACIÓN SE SUGIERE POR ETAPAS, LO CUAL PERMITIRÁ QUE CUALQUIER INSTITUCIÓN INTERESADA EN IMPLEMENTAR UNA MODALIDAD A DISTANCIA EN ESTA DISCIPLINA CUENTE CON UN PANORAMA GENERAL SOBRE LO QUE TIENE QUE CONSIDERAR AL PLANEARLA Y PONERLA EN MARCHA. NO SE PRETENDE AQUÍ MANEJAR O DEFINIR CONCEPTOS DE FORMA EXHAUSTIVA, SINO ESTABLECER LA RELACIÓN ENTRE ELLOS. Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2008-09-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16941 10.22201/iibi.0187358xp.2008.46.16941 Investigación Bibliotecológica. Archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 22 No. 46 (2008) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 22 Núm. 46 (2008) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; v. 22 n. 46 (2008) 2448-8321 0187-358X 10.22201/iibi.0187358xp.2008.46 spa http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16941/16121 http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16941/51494 Derechos de autor 2008 Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
spellingShingle LIBRARY SCIENCE
DISTANT EDUCATION
TEACHING-LEARNING PROCESS
EDUCACIÓN A DISTANCIA
PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE
ELEMENTOS DE LA EDUCACIÓN A DISTANCIA EN BIBLIOTECOLOGÍA
CABRAL VARGAS, BRENDA
Necessary elements for distant education in Library
title Necessary elements for distant education in Library
title_alt Elementos necesarios para una modalidad de educación a distencia en bibliotecología
title_full Necessary elements for distant education in Library
title_fullStr Necessary elements for distant education in Library
title_full_unstemmed Necessary elements for distant education in Library
title_short Necessary elements for distant education in Library
title_sort necessary elements for distant education in library
topic LIBRARY SCIENCE
DISTANT EDUCATION
TEACHING-LEARNING PROCESS
EDUCACIÓN A DISTANCIA
PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE
ELEMENTOS DE LA EDUCACIÓN A DISTANCIA EN BIBLIOTECOLOGÍA
topic_facet LIBRARY SCIENCE
DISTANT EDUCATION
TEACHING-LEARNING PROCESS
EDUCACIÓN A DISTANCIA
PROCESO DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE
ELEMENTOS DE LA EDUCACIÓN A DISTANCIA EN BIBLIOTECOLOGÍA
url http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16941
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2008.46.16941
work_keys_str_mv AT cabralvargasbrenda necessaryelementsfordistanteducationinlibrary
AT cabralvargasbrenda elementosnecesariosparaunamodalidaddeeducacionadistenciaenbibliotecologia