Cargando…
Educational contents in virtual learning
THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL CONTENT ORIENTED TOWARDS VIRTUAL LEARNING HAS GENERATED AN IMPORTANT MOVEMENT THAT HAS BROUGHT ABOUT SOME PROPOSALS AND INITIATIVES WHICH SEEK TO INFLUENCE THOSE CONTENTS. THIS PAPER DEALS WITH THEMES RELATED WITH OPEN DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES; SOME MODALITIES OF...
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Online Artículo |
Lenguaje: | spa |
Publicado: |
Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información
2010
|
Materias: | |
Acceso en línea: | http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955 https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2009.47.16955 |
_version_ | 1780761147925856256 |
---|---|
author | GARDUÑO VERA, ROBERTO |
author_facet | GARDUÑO VERA, ROBERTO |
author_sort | GARDUÑO VERA, ROBERTO |
collection | Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información |
description | THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL CONTENT ORIENTED TOWARDS VIRTUAL LEARNING HAS GENERATED AN IMPORTANT MOVEMENT THAT HAS BROUGHT ABOUT SOME PROPOSALS AND INITIATIVES WHICH SEEK TO INFLUENCE THOSE CONTENTS. THIS PAPER DEALS WITH THEMES RELATED WITH OPEN DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES; SOME MODALITIES OF SUCH EDUCATIONAL CONTENTS, AND WITH ORGANIZATION AND THE USE OF THIS KIND OF CONTENTS IN VIRTUAL EDUCATION. THESE EDUCATIONAL AND RESEARCH MATTERS ARE OF GREAT INTEREST TO INSTITUTIONS LIKE UNESCO, OECD, AND OTHER HIGHER EDUCATION ORGANIZATIONS WHICH CONSIDER THESE AS PRIORITY AREAS FOR ATTAINING MORE EQUALITARIAN SOCIETIES ABOUT EDUCATION. |
format | Online Article |
id | oai_unam-bibliotecologica-article-16955 |
institution | Universidad Nacional Autónoma de México |
language | spa |
publishDate | 2010 |
publisher | Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información |
record_format | ojs |
spelling | oai_unam-bibliotecologica-article-169552018-01-30T12:51:52Z Educational contents in virtual learning Contenido educativo en el aprendizaje virtual GARDUÑO VERA, ROBERTO OPEN EDUCATIONAL RESOURCES CONTENTS AND VIRTUAL LEARNING RECURSOS EDUCATIVOS ABIERTOS CONTENIDO Y APRENDIZAJE VIRTUAL MODALIDADES DEL CONTENIDO EDUCATIVO ORGANIZACIÓN DE CONTENIDO EDUCATIVO THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL CONTENT ORIENTED TOWARDS VIRTUAL LEARNING HAS GENERATED AN IMPORTANT MOVEMENT THAT HAS BROUGHT ABOUT SOME PROPOSALS AND INITIATIVES WHICH SEEK TO INFLUENCE THOSE CONTENTS. THIS PAPER DEALS WITH THEMES RELATED WITH OPEN DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES; SOME MODALITIES OF SUCH EDUCATIONAL CONTENTS, AND WITH ORGANIZATION AND THE USE OF THIS KIND OF CONTENTS IN VIRTUAL EDUCATION. THESE EDUCATIONAL AND RESEARCH MATTERS ARE OF GREAT INTEREST TO INSTITUTIONS LIKE UNESCO, OECD, AND OTHER HIGHER EDUCATION ORGANIZATIONS WHICH CONSIDER THESE AS PRIORITY AREAS FOR ATTAINING MORE EQUALITARIAN SOCIETIES ABOUT EDUCATION. EL DESARROLLO DE CONTENIDOS EDUCATIVOS ORIENTADOS HACIA EL APRENDIZAJE VIRTUAL HA GENERADO UN IMPORTANTE MOVIMIENTO RELACIONADO CON LA APARICIÓN DE PROPUESTAS E INICIATIVAS QUE BUSCAN INCIDIR EN LOS CONTENIDOS EDUCATIVOS. ESTE ARTÍCULO ABORDA TEMAS RELACIONADOS CON LAS INICIATIVAS QUE ESTÁN EMERGIENDO EN RELACIÓN CON LOS RECURSOS EDUCATIVOS DIGITALES ABIERTOS; CON ALGUNAS MODALIDADES DE TAL CONTENIDO EDUCATIVO, Y CON LA ORGANIZACIÓN Y EL USO DE ESTOS CONTENIDOS EN LA EDUCACIÓN VIRTUAL. ESTOS ASUNTOS SON DE GRAN INTERÉS PARA LA INVESTIGACIÓN Y LA EDUCACIÓN, POR LO QUE ORGANISMOS COMO LA UNESCO, LA ORGANIZACIÓN PARA LA COOPERACIÓN Y EL DESARROLLO ECONÓMICO (OCDE) Y OTRAS INSTITUCIONES DE EDUCACIÓN SUPERIOR LOS CONSIDERAN COMO PRIORITARIOS PARA ALCANZAR SOCIEDADES MÁS IGUALITARIAS EN LO QUE SE REFIERE A LA EDUCACIÓN. Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2010-04-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955 10.22201/iibi.0187358xp.2009.47.16955 Investigación Bibliotecológica. Archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 23 No. 47 (2009) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 23 Núm. 47 (2009) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; v. 23 n. 47 (2009) 2448-8321 0187-358X 10.22201/iibi.0187358xp.2009.47 spa http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955/16135 http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955/51465 Derechos de autor 2009 Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información |
spellingShingle | OPEN EDUCATIONAL RESOURCES CONTENTS AND VIRTUAL LEARNING RECURSOS EDUCATIVOS ABIERTOS CONTENIDO Y APRENDIZAJE VIRTUAL MODALIDADES DEL CONTENIDO EDUCATIVO ORGANIZACIÓN DE CONTENIDO EDUCATIVO GARDUÑO VERA, ROBERTO Educational contents in virtual learning |
title | Educational contents in virtual learning |
title_alt | Contenido educativo en el aprendizaje virtual |
title_full | Educational contents in virtual learning |
title_fullStr | Educational contents in virtual learning |
title_full_unstemmed | Educational contents in virtual learning |
title_short | Educational contents in virtual learning |
title_sort | educational contents in virtual learning |
topic | OPEN EDUCATIONAL RESOURCES CONTENTS AND VIRTUAL LEARNING RECURSOS EDUCATIVOS ABIERTOS CONTENIDO Y APRENDIZAJE VIRTUAL MODALIDADES DEL CONTENIDO EDUCATIVO ORGANIZACIÓN DE CONTENIDO EDUCATIVO |
topic_facet | OPEN EDUCATIONAL RESOURCES CONTENTS AND VIRTUAL LEARNING RECURSOS EDUCATIVOS ABIERTOS CONTENIDO Y APRENDIZAJE VIRTUAL MODALIDADES DEL CONTENIDO EDUCATIVO ORGANIZACIÓN DE CONTENIDO EDUCATIVO |
url | http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955 https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2009.47.16955 |
work_keys_str_mv | AT gardunoveraroberto educationalcontentsinvirtuallearning AT gardunoveraroberto contenidoeducativoenelaprendizajevirtual |