Cargando…

Educational contents in virtual learning

THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL CONTENT ORIENTED TOWARDS VIRTUAL LEARNING HAS GENERATED AN IMPORTANT MOVEMENT THAT HAS BROUGHT ABOUT SOME PROPOSALS AND INITIATIVES WHICH SEEK TO INFLUENCE THOSE CONTENTS. THIS PAPER DEALS WITH THEMES RELATED WITH OPEN DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES; SOME MODALITIES OF...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: GARDUÑO VERA, ROBERTO
Formato: Online Artículo
Lenguaje:spa
Publicado: Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2010
Materias:
Acceso en línea:http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2009.47.16955
_version_ 1780761147925856256
author GARDUÑO VERA, ROBERTO
author_facet GARDUÑO VERA, ROBERTO
author_sort GARDUÑO VERA, ROBERTO
collection Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
description THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL CONTENT ORIENTED TOWARDS VIRTUAL LEARNING HAS GENERATED AN IMPORTANT MOVEMENT THAT HAS BROUGHT ABOUT SOME PROPOSALS AND INITIATIVES WHICH SEEK TO INFLUENCE THOSE CONTENTS. THIS PAPER DEALS WITH THEMES RELATED WITH OPEN DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES; SOME MODALITIES OF SUCH EDUCATIONAL CONTENTS, AND WITH ORGANIZATION AND THE USE OF THIS KIND OF CONTENTS IN VIRTUAL EDUCATION. THESE EDUCATIONAL AND RESEARCH MATTERS ARE OF GREAT INTEREST TO INSTITUTIONS LIKE UNESCO, OECD, AND OTHER HIGHER EDUCATION ORGANIZATIONS WHICH CONSIDER THESE AS PRIORITY AREAS FOR ATTAINING MORE EQUALITARIAN SOCIETIES ABOUT EDUCATION.
format Online
Article
id oai_unam-bibliotecologica-article-16955
institution Universidad Nacional Autónoma de México
language spa
publishDate 2010
publisher Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información
record_format ojs
spelling oai_unam-bibliotecologica-article-169552018-01-30T12:51:52Z Educational contents in virtual learning Contenido educativo en el aprendizaje virtual GARDUÑO VERA, ROBERTO OPEN EDUCATIONAL RESOURCES CONTENTS AND VIRTUAL LEARNING RECURSOS EDUCATIVOS ABIERTOS CONTENIDO Y APRENDIZAJE VIRTUAL MODALIDADES DEL CONTENIDO EDUCATIVO ORGANIZACIÓN DE CONTENIDO EDUCATIVO THE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL CONTENT ORIENTED TOWARDS VIRTUAL LEARNING HAS GENERATED AN IMPORTANT MOVEMENT THAT HAS BROUGHT ABOUT SOME PROPOSALS AND INITIATIVES WHICH SEEK TO INFLUENCE THOSE CONTENTS. THIS PAPER DEALS WITH THEMES RELATED WITH OPEN DIGITAL EDUCATIONAL RESOURCES; SOME MODALITIES OF SUCH EDUCATIONAL CONTENTS, AND WITH ORGANIZATION AND THE USE OF THIS KIND OF CONTENTS IN VIRTUAL EDUCATION. THESE EDUCATIONAL AND RESEARCH MATTERS ARE OF GREAT INTEREST TO INSTITUTIONS LIKE UNESCO, OECD, AND OTHER HIGHER EDUCATION ORGANIZATIONS WHICH CONSIDER THESE AS PRIORITY AREAS FOR ATTAINING MORE EQUALITARIAN SOCIETIES ABOUT EDUCATION. EL DESARROLLO DE CONTENIDOS EDUCATIVOS ORIENTADOS HACIA EL APRENDIZAJE VIRTUAL HA GENERADO UN IMPORTANTE MOVIMIENTO RELACIONADO CON LA APARICIÓN DE PROPUESTAS E INICIATIVAS QUE BUSCAN INCIDIR EN LOS CONTENIDOS EDUCATIVOS. ESTE ARTÍCULO ABORDA TEMAS RELACIONADOS CON LAS INICIATIVAS QUE ESTÁN EMERGIENDO EN RELACIÓN CON LOS RECURSOS EDUCATIVOS DIGITALES ABIERTOS; CON ALGUNAS MODALIDADES DE TAL CONTENIDO EDUCATIVO, Y CON LA ORGANIZACIÓN Y EL USO DE ESTOS CONTENIDOS EN LA EDUCACIÓN VIRTUAL. ESTOS ASUNTOS SON DE GRAN INTERÉS PARA LA INVESTIGACIÓN Y LA EDUCACIÓN, POR LO QUE ORGANISMOS COMO LA UNESCO, LA ORGANIZACIÓN PARA LA COOPERACIÓN Y EL DESARROLLO ECONÓMICO (OCDE) Y OTRAS INSTITUCIONES DE EDUCACIÓN SUPERIOR LOS CONSIDERAN COMO PRIORITARIOS PARA ALCANZAR SOCIEDADES MÁS IGUALITARIAS EN LO QUE SE REFIERE A LA EDUCACIÓN. Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2010-04-26 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955 10.22201/iibi.0187358xp.2009.47.16955 Investigación Bibliotecológica. Archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 23 No. 47 (2009) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 23 Núm. 47 (2009) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; v. 23 n. 47 (2009) 2448-8321 0187-358X 10.22201/iibi.0187358xp.2009.47 spa http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955/16135 http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955/51465 Derechos de autor 2009 Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
spellingShingle OPEN EDUCATIONAL RESOURCES
CONTENTS AND VIRTUAL LEARNING
RECURSOS EDUCATIVOS ABIERTOS CONTENIDO Y APRENDIZAJE VIRTUAL MODALIDADES DEL CONTENIDO EDUCATIVO ORGANIZACIÓN DE CONTENIDO EDUCATIVO
GARDUÑO VERA, ROBERTO
Educational contents in virtual learning
title Educational contents in virtual learning
title_alt Contenido educativo en el aprendizaje virtual
title_full Educational contents in virtual learning
title_fullStr Educational contents in virtual learning
title_full_unstemmed Educational contents in virtual learning
title_short Educational contents in virtual learning
title_sort educational contents in virtual learning
topic OPEN EDUCATIONAL RESOURCES
CONTENTS AND VIRTUAL LEARNING
RECURSOS EDUCATIVOS ABIERTOS CONTENIDO Y APRENDIZAJE VIRTUAL MODALIDADES DEL CONTENIDO EDUCATIVO ORGANIZACIÓN DE CONTENIDO EDUCATIVO
topic_facet OPEN EDUCATIONAL RESOURCES
CONTENTS AND VIRTUAL LEARNING
RECURSOS EDUCATIVOS ABIERTOS CONTENIDO Y APRENDIZAJE VIRTUAL MODALIDADES DEL CONTENIDO EDUCATIVO ORGANIZACIÓN DE CONTENIDO EDUCATIVO
url http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16955
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2009.47.16955
work_keys_str_mv AT gardunoveraroberto educationalcontentsinvirtuallearning
AT gardunoveraroberto contenidoeducativoenelaprendizajevirtual