Cargando…

Automotivación para leer; descripción de un taller

SURVEYS POINT OUT MOST PEOPLE BELIEVE FIRMLY THAT READING BOOKS IS DESIRABLE; IT CON TRIBUTES TO SELF "" IMPROVEMENT AND GIVES PRESTIGE TO THE READER; HOWE VER MOST PEOPLE DO NOT READ BOOKS. ACCORDING TO THIS ARTICLE THE REASONS THAT HAVE MOST INFLUENCE ON THE DISLIKE FOR READING ARE THE N...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: TRINIDAD ROMÁNHAZA, MA.
Formato: Online Artículo
Lenguaje:spa
Publicado: Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 1987
Acceso en línea:http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/3716
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.1987.3.3716
_version_ 1780761062631538688
author TRINIDAD ROMÁNHAZA, MA.
author_facet TRINIDAD ROMÁNHAZA, MA.
author_sort TRINIDAD ROMÁNHAZA, MA.
collection Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
description SURVEYS POINT OUT MOST PEOPLE BELIEVE FIRMLY THAT READING BOOKS IS DESIRABLE; IT CON TRIBUTES TO SELF "" IMPROVEMENT AND GIVES PRESTIGE TO THE READER; HOWE VER MOST PEOPLE DO NOT READ BOOKS. ACCORDING TO THIS ARTICLE THE REASONS THAT HAVE MOST INFLUENCE ON THE DISLIKE FOR READING ARE THE NEGATIVE READING EXPERIENCES AS WELL AS THE LACK OF STIMULI FOR READING. THEREFORE, THE OBJECT OF THE WORKSHOP IS TO FACILITATE IN THE PARTICIPANTS, THE EVELOPMENT OF READING BEHAVIOR THROUGH (A) BECOMING AWARE OF HOW THEIR OWN NEGATIVE EXPERIECES PRODUCE A DISLIKE FOR READING, (B) STIMULANTING THE DESIRE FOR READING BECAUSE OF THE VALUE AND IMPORTANCE OF SUCH ACTIVITY IN THEIR PERSONAL LIVES, AND (C) IN DUCING THEMSELVES TO HAVE GRATIFYING READING EXPERIENCES WHICH WILL MOTIVATE THEM TREAD. THE WORKSHOP IS DIVIDED INTO FOUR PARTS AND EACH ONE ANS WERE THE PROPOSAL TO A CENTRAL QUESTION, SUCH AS: WHI I DO NOT LIKE TO READ? IS IT WORTHWHILE READING? HOW CAN I ENCOURAGE THE PURPOSEFULNESS OF READING? HOW SATISFYING IS MY NEW EXPERIENCE IN READING?
format Online
Article
id oai_unam-bibliotecologica-article-3716
institution Universidad Nacional Autónoma de México
language spa
publishDate 1987
publisher Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información
record_format ojs
spelling oai_unam-bibliotecologica-article-37162018-04-10T13:11:17Z Automotivación para leer; descripción de un taller Automotivación para leer; descripción de un taller TRINIDAD ROMÁNHAZA, MA. SURVEYS POINT OUT MOST PEOPLE BELIEVE FIRMLY THAT READING BOOKS IS DESIRABLE; IT CON TRIBUTES TO SELF "" IMPROVEMENT AND GIVES PRESTIGE TO THE READER; HOWE VER MOST PEOPLE DO NOT READ BOOKS. ACCORDING TO THIS ARTICLE THE REASONS THAT HAVE MOST INFLUENCE ON THE DISLIKE FOR READING ARE THE NEGATIVE READING EXPERIENCES AS WELL AS THE LACK OF STIMULI FOR READING. THEREFORE, THE OBJECT OF THE WORKSHOP IS TO FACILITATE IN THE PARTICIPANTS, THE EVELOPMENT OF READING BEHAVIOR THROUGH (A) BECOMING AWARE OF HOW THEIR OWN NEGATIVE EXPERIECES PRODUCE A DISLIKE FOR READING, (B) STIMULANTING THE DESIRE FOR READING BECAUSE OF THE VALUE AND IMPORTANCE OF SUCH ACTIVITY IN THEIR PERSONAL LIVES, AND (C) IN DUCING THEMSELVES TO HAVE GRATIFYING READING EXPERIENCES WHICH WILL MOTIVATE THEM TREAD. THE WORKSHOP IS DIVIDED INTO FOUR PARTS AND EACH ONE ANS WERE THE PROPOSAL TO A CENTRAL QUESTION, SUCH AS: WHI I DO NOT LIKE TO READ? IS IT WORTHWHILE READING? HOW CAN I ENCOURAGE THE PURPOSEFULNESS OF READING? HOW SATISFYING IS MY NEW EXPERIENCE IN READING? EXISTEN ESTUDIOS QUE INDICAN QUE LA MAYORÍA DE LAS PERSONAS CREEN FIRMEMENTE QUE LA LECTURA DE LIBROS ES CONVENIENTE, PERMITE LA SUPERACIÓN Y DA PRESTIGIO, SIN EMBARGO NO LEEN. SE CONSIDERA EN ESTE ARTÍCULO, QUE LAS RAZONES QUE INCIDEN CON MAYOR FUERZA SOBRE EL DISGUSTO POR LEER SON LAS EXPERIENCIAS NEGATIVAS DE LA LECTURA QUE SE HAN TENIDO, ASÍ COMO LA CARENCIA DE ESTÍMULOS PARA LEER. POR LO TANTO, EL OBJETIVO DEL TALLER ES FACILITAR EN LOS PARTICIPANTES EL DESARROLLO DE UNA CONDUCTA LECTORA A TRAVÉS DE: (A) TOMAR CON CIENCIA DE CÓMO NOS DESMOTIVAN A LEER NUESTRAS PROPIAS EXPERIENCIAS NEGATIVAS DE LECTURA, (B) ESTIMULAR EL DESEO DE LEER POR MEDIO DE LA CONSIDERACIÓN DE SU VALOR Y TRASCENDENCIA EN LA VIDA PERSONAL, Y (C) EMPEZAR A PROVOCARSE UNO MISMO, EXPERIENCIAS DE LECTURAS GRATIFICANTES PARA QUE QUEDAR MOTIVADO A LEER. EL TALLER ESTÁ DIVIDIDO EN CUATRO PARTES, Y CADA UNA RESPONDE AL PLANTEAMIENTO DE UNA PREGUNTA CENTRAL, A SABER: ¿POR QUÉ NO ME GUSTA LEER? ¿VALE LA PENA LEER? ¿CÓMO PUEDO FORTALECER MI PROPÓSITO DE LEER? ¿CÓMO ES MI NUEVA EXPERIENCIA DE LECTURA? Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 1987-07-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/3716 10.22201/iibi.0187358xp.1987.3.3716 Investigación Bibliotecológica. Archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 1 No. 3 (1987) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 1 Núm. 3 (1987) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; v. 1 n. 3 (1987) 2448-8321 0187-358X 10.22201/iibi.0187358xp.1987.3 spa http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/3716/3269 Derechos de autor 1987 Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
spellingShingle TRINIDAD ROMÁNHAZA, MA.
Automotivación para leer; descripción de un taller
title Automotivación para leer; descripción de un taller
title_alt Automotivación para leer; descripción de un taller
title_full Automotivación para leer; descripción de un taller
title_fullStr Automotivación para leer; descripción de un taller
title_full_unstemmed Automotivación para leer; descripción de un taller
title_short Automotivación para leer; descripción de un taller
title_sort automotivación para leer; descripción de un taller
url http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/3716
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.1987.3.3716
work_keys_str_mv AT trinidadromanhazama automotivacionparaleerdescripciondeuntaller