Cargando…

Knowledge management in the services industry of Medellin

THE PAPER DESCRIBES THE DEVELOPMENT OF RESEARCH ON THE "INFLUENCE OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN THE SERVICES ENTERPRISES OF THE MEDELLIN BETWEEN 1995 AND 2001". ITS BASIS WAS MANAGEMENT COMPRISING DOCUMENTATION, TERMINOLOGY; STANDIZATION; TECHNOLOGICAL MANAGEMENT AND ORGANIZATIONAL LEARNING T...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: MUNERA TORRES, MARÍA TERESA, MEJÍA CORREA, ADRIANA, FRANCO GÓMEZ, JOSÉ GREGORIO, PABON, ÁNGEL, ARILOG, REGINA, ORTEGA LOBO, ÓSCAR
Formato: Online Artículo
Lenguaje:spa
Publicado: Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2003
Materias:
Acceso en línea:http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/4023
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2003.35.4023
_version_ 1780761127213334528
author MUNERA TORRES, MARÍA TERESA
MEJÍA CORREA, ADRIANA
FRANCO GÓMEZ, JOSÉ GREGORIO
PABON, ÁNGEL
ARILOG, REGINA
ORTEGA LOBO, ÓSCAR
author_facet MUNERA TORRES, MARÍA TERESA
MEJÍA CORREA, ADRIANA
FRANCO GÓMEZ, JOSÉ GREGORIO
PABON, ÁNGEL
ARILOG, REGINA
ORTEGA LOBO, ÓSCAR
author_sort MUNERA TORRES, MARÍA TERESA
collection Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
description THE PAPER DESCRIBES THE DEVELOPMENT OF RESEARCH ON THE "INFLUENCE OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN THE SERVICES ENTERPRISES OF THE MEDELLIN BETWEEN 1995 AND 2001". ITS BASIS WAS MANAGEMENT COMPRISING DOCUMENTATION, TERMINOLOGY; STANDIZATION; TECHNOLOGICAL MANAGEMENT AND ORGANIZATIONAL LEARNING TOOLS. THESE ASPECTS CONTRIBUTE TO THE OPTIMIZATION OF THE INTELLECTUAL CAPITAL OF ANY ORGANIZATION AND THEREFORE INFLUENCE THE BETTER OF THE DAILY PROCESSES OF STITUTIONS. THE AIM OF THIS PAPERIS TO INCREASE AWARENESS OF THE IMPOTANCE KNOWLEDGE MANAGEMENT HAS FOR THE INDUSTRY, AND TEHE DYNAMIC ROLE THE LIBRARIAN PLAYS IN THESE PROCESSES.
format Online
Article
id oai_unam-bibliotecologica-article-4023
institution Universidad Nacional Autónoma de México
language spa
publishDate 2003
publisher Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información
record_format ojs
spelling oai_unam-bibliotecologica-article-40232018-01-31T14:26:08Z Knowledge management in the services industry of Medellin La gestión del conocimiento en las empresas de servicios Medellín MUNERA TORRES, MARÍA TERESA MEJÍA CORREA, ADRIANA FRANCO GÓMEZ, JOSÉ GREGORIO PABON, ÁNGEL ARILOG, REGINA ORTEGA LOBO, ÓSCAR INFORMATION MANAGEMENT INFORMATION MANAGERS GESTION DE LA INFORMACION GESTORES DE INFORMACION THE PAPER DESCRIBES THE DEVELOPMENT OF RESEARCH ON THE "INFLUENCE OF KNOWLEDGE MANAGEMENT IN THE SERVICES ENTERPRISES OF THE MEDELLIN BETWEEN 1995 AND 2001". ITS BASIS WAS MANAGEMENT COMPRISING DOCUMENTATION, TERMINOLOGY; STANDIZATION; TECHNOLOGICAL MANAGEMENT AND ORGANIZATIONAL LEARNING TOOLS. THESE ASPECTS CONTRIBUTE TO THE OPTIMIZATION OF THE INTELLECTUAL CAPITAL OF ANY ORGANIZATION AND THEREFORE INFLUENCE THE BETTER OF THE DAILY PROCESSES OF STITUTIONS. THE AIM OF THIS PAPERIS TO INCREASE AWARENESS OF THE IMPOTANCE KNOWLEDGE MANAGEMENT HAS FOR THE INDUSTRY, AND TEHE DYNAMIC ROLE THE LIBRARIAN PLAYS IN THESE PROCESSES. EN EL PRESENTE ARTÍCULO SE DESCRIBE LA FORMA EN LA CUAL SE DESARROLLO LA INVESTIGACIÓN SOBRE LA ""INCIDENCIA DE LA GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO EN LAS EMPRESAS DE SERVIOS MEDELLIN ENTRE 1995 Y 2001, TENIENDO COMO BASE LA DEFINICIÓN DE UN MODELO DE GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO CONFORMADO POR LAS HERRAMIENTAS DE LA DOCUMENTACIÓN, LA TERMINOLOGÍA , LA NORMALIZACIÓN, LA GESTIÓN TECNOLÓGICA Y EL APRENDIZAJE ORGANIZACIONAL, ASPECTOS QUE CONTRIBUYEN A LA OPTIMIZACIÓN DEL CAPITAL INTELECTUAL DE UNA ORGANIZACIÓN Y POR LO TANTO TIENEN INCIDENCIAS EN EL MEJORAMIENTO DE LOS PROCESOS DENTRO DEL HACER COTIDIANO DE LAS INSTITUCIONES. SE QUIERE ADEMÁS DESPERTAR LA CONCIENCIA DE LA IMPORTANCIA QUE TIENE LA GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO DE LAS EMPRESAS Y EL PAPEL DINÁMICO QUE DESEMPEÑA EL BIBLIOTECÓLOGO EN LOS PROCESOS DE LA GESTIÓN DEL CONOCIMIENTO. Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2003-07-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/4023 10.22201/iibi.0187358xp.2003.35.4023 Investigación Bibliotecológica. Archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 17 No. 35 (2003) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 17 Núm. 35 (2003) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; v. 17 n. 35 (2003) 2448-8321 0187-358X 10.22201/iibi.0187358xp.2003.35 spa http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/4023/3573 Derechos de autor 2003 Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
spellingShingle INFORMATION MANAGEMENT
INFORMATION MANAGERS
GESTION DE LA INFORMACION
GESTORES DE INFORMACION
MUNERA TORRES, MARÍA TERESA
MEJÍA CORREA, ADRIANA
FRANCO GÓMEZ, JOSÉ GREGORIO
PABON, ÁNGEL
ARILOG, REGINA
ORTEGA LOBO, ÓSCAR
Knowledge management in the services industry of Medellin
title Knowledge management in the services industry of Medellin
title_alt La gestión del conocimiento en las empresas de servicios Medellín
title_full Knowledge management in the services industry of Medellin
title_fullStr Knowledge management in the services industry of Medellin
title_full_unstemmed Knowledge management in the services industry of Medellin
title_short Knowledge management in the services industry of Medellin
title_sort knowledge management in the services industry of medellin
topic INFORMATION MANAGEMENT
INFORMATION MANAGERS
GESTION DE LA INFORMACION
GESTORES DE INFORMACION
topic_facet INFORMATION MANAGEMENT
INFORMATION MANAGERS
GESTION DE LA INFORMACION
GESTORES DE INFORMACION
url http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/4023
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2003.35.4023
work_keys_str_mv AT muneratorresmariateresa knowledgemanagementintheservicesindustryofmedellin
AT mejiacorreaadriana knowledgemanagementintheservicesindustryofmedellin
AT francogomezjosegregorio knowledgemanagementintheservicesindustryofmedellin
AT pabonangel knowledgemanagementintheservicesindustryofmedellin
AT arilogregina knowledgemanagementintheservicesindustryofmedellin
AT ortegalobooscar knowledgemanagementintheservicesindustryofmedellin
AT muneratorresmariateresa lagestiondelconocimientoenlasempresasdeserviciosmedellin
AT mejiacorreaadriana lagestiondelconocimientoenlasempresasdeserviciosmedellin
AT francogomezjosegregorio lagestiondelconocimientoenlasempresasdeserviciosmedellin
AT pabonangel lagestiondelconocimientoenlasempresasdeserviciosmedellin
AT arilogregina lagestiondelconocimientoenlasempresasdeserviciosmedellin
AT ortegalobooscar lagestiondelconocimientoenlasempresasdeserviciosmedellin