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IGCCCG-Fehlklassifikation (International Germ Cell Consensus Classification) durch zeitlich inkorrekte Interpretation der Serumkonzentration der Tumormarker bei metastasierten testikulären Keimzelltumoren

BACKGROUND: The prognostic classification system of the International Germ Cell Cancer Cooperative Group (IGCCCG) for testicular germ cell tumors is based on the histological subtype, location of the primary tumor, extent of metastatic spread and prechemotherapy tumor marker serum concentrations. OB...

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Autores principales: Paffenholz, Pia, Nestler, Tim, Maatoug, Yasmine, von Brandenstein, Melanie, Köditz, Barbara, Pfister, David, Heidenreich, Axel
Formato: Online Artículo Texto
Lenguaje:English
Publicado: Springer Medizin 2021
Materias:
Acceso en línea:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7979643/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/33427889
http://dx.doi.org/10.1007/s00120-020-01432-1
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author Paffenholz, Pia
Nestler, Tim
Maatoug, Yasmine
von Brandenstein, Melanie
Köditz, Barbara
Pfister, David
Heidenreich, Axel
author_facet Paffenholz, Pia
Nestler, Tim
Maatoug, Yasmine
von Brandenstein, Melanie
Köditz, Barbara
Pfister, David
Heidenreich, Axel
author_sort Paffenholz, Pia
collection PubMed
description BACKGROUND: The prognostic classification system of the International Germ Cell Cancer Cooperative Group (IGCCCG) for testicular germ cell tumors is based on the histological subtype, location of the primary tumor, extent of metastatic spread and prechemotherapy tumor marker serum concentrations. OBJECTIVES: In this study, we aim to identify whether the use of preorchiectomy instead of prechemotherapy tumor marker serum concentration has an impact on IGCCCG risk group assignment. MATERIALS AND METHODS: We performed a retrospective analysis including 135 patients with metastasized testicular germ cell tumors. Analysis of the clinical information with a focus on the tumor marker serum concentration preorchiectomy and prechemotherapy was performed, thus leading to the grouping of patients according to IGCCCG risk group assignment. RESULTS: Using preorchiectomy instead of prechemotherapy tumor markers led to an incorrect IGCCCG risk group classification in 8% (11/135) of all patients, and consequently to a non-guideline concordant treatment. Up-staging was observed in 8 of 11 patients, representing 6% (8/135) of the total patient cohort. Three of the 11 misclassified patients showed a down-staging and thus describe 2% (3/135) of the total patient cohort. CONCLUSIONS: Using preorchiectomy tumor markers instead of prechemotherapy serum concentration might lead to an incorrect IGCCCG risk group assignment as well as non-guideline concordant treatment. Consequently, prechemotherapy tumor marker serum concentration should be applied for guideline concordant staging of patients.
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spelling pubmed-79796432021-04-05 IGCCCG-Fehlklassifikation (International Germ Cell Consensus Classification) durch zeitlich inkorrekte Interpretation der Serumkonzentration der Tumormarker bei metastasierten testikulären Keimzelltumoren Paffenholz, Pia Nestler, Tim Maatoug, Yasmine von Brandenstein, Melanie Köditz, Barbara Pfister, David Heidenreich, Axel Urologe A Originalien BACKGROUND: The prognostic classification system of the International Germ Cell Cancer Cooperative Group (IGCCCG) for testicular germ cell tumors is based on the histological subtype, location of the primary tumor, extent of metastatic spread and prechemotherapy tumor marker serum concentrations. OBJECTIVES: In this study, we aim to identify whether the use of preorchiectomy instead of prechemotherapy tumor marker serum concentration has an impact on IGCCCG risk group assignment. MATERIALS AND METHODS: We performed a retrospective analysis including 135 patients with metastasized testicular germ cell tumors. Analysis of the clinical information with a focus on the tumor marker serum concentration preorchiectomy and prechemotherapy was performed, thus leading to the grouping of patients according to IGCCCG risk group assignment. RESULTS: Using preorchiectomy instead of prechemotherapy tumor markers led to an incorrect IGCCCG risk group classification in 8% (11/135) of all patients, and consequently to a non-guideline concordant treatment. Up-staging was observed in 8 of 11 patients, representing 6% (8/135) of the total patient cohort. Three of the 11 misclassified patients showed a down-staging and thus describe 2% (3/135) of the total patient cohort. CONCLUSIONS: Using preorchiectomy tumor markers instead of prechemotherapy serum concentration might lead to an incorrect IGCCCG risk group assignment as well as non-guideline concordant treatment. Consequently, prechemotherapy tumor marker serum concentration should be applied for guideline concordant staging of patients. Springer Medizin 2021-01-11 2021 /pmc/articles/PMC7979643/ /pubmed/33427889 http://dx.doi.org/10.1007/s00120-020-01432-1 Text en © The Author(s) 2021 Open Access Dieser Artikel wird unter der Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz veröffentlicht, welche die Nutzung, Vervielfältigung, Bearbeitung, Verbreitung und Wiedergabe in jeglichem Medium und Format erlaubt, sofern Sie den/die ursprünglichen Autor(en) und die Quelle ordnungsgemäß nennen, einen Link zur Creative Commons Lizenz beifügen und angeben, ob Änderungen vorgenommen wurden. Die in diesem Artikel enthaltenen Bilder und sonstiges Drittmaterial unterliegen ebenfalls der genannten Creative Commons Lizenz, sofern sich aus der Abbildungslegende nichts anderes ergibt. Sofern das betreffende Material nicht unter der genannten Creative Commons Lizenz steht und die betreffende Handlung nicht nach gesetzlichen Vorschriften erlaubt ist, ist für die oben aufgeführten Weiterverwendungen des Materials die Einwilligung des jeweiligen Rechteinhabers einzuholen. Weitere Details zur Lizenz entnehmen Sie bitte der Lizenzinformation auf http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.de.
spellingShingle Originalien
Paffenholz, Pia
Nestler, Tim
Maatoug, Yasmine
von Brandenstein, Melanie
Köditz, Barbara
Pfister, David
Heidenreich, Axel
IGCCCG-Fehlklassifikation (International Germ Cell Consensus Classification) durch zeitlich inkorrekte Interpretation der Serumkonzentration der Tumormarker bei metastasierten testikulären Keimzelltumoren
title IGCCCG-Fehlklassifikation (International Germ Cell Consensus Classification) durch zeitlich inkorrekte Interpretation der Serumkonzentration der Tumormarker bei metastasierten testikulären Keimzelltumoren
title_full IGCCCG-Fehlklassifikation (International Germ Cell Consensus Classification) durch zeitlich inkorrekte Interpretation der Serumkonzentration der Tumormarker bei metastasierten testikulären Keimzelltumoren
title_fullStr IGCCCG-Fehlklassifikation (International Germ Cell Consensus Classification) durch zeitlich inkorrekte Interpretation der Serumkonzentration der Tumormarker bei metastasierten testikulären Keimzelltumoren
title_full_unstemmed IGCCCG-Fehlklassifikation (International Germ Cell Consensus Classification) durch zeitlich inkorrekte Interpretation der Serumkonzentration der Tumormarker bei metastasierten testikulären Keimzelltumoren
title_short IGCCCG-Fehlklassifikation (International Germ Cell Consensus Classification) durch zeitlich inkorrekte Interpretation der Serumkonzentration der Tumormarker bei metastasierten testikulären Keimzelltumoren
title_sort igcccg-fehlklassifikation (international germ cell consensus classification) durch zeitlich inkorrekte interpretation der serumkonzentration der tumormarker bei metastasierten testikulären keimzelltumoren
topic Originalien
url https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7979643/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/33427889
http://dx.doi.org/10.1007/s00120-020-01432-1
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