Cargando…
A Social Marketing Intervention to Improve Treatment Adherence in Patients with Type 1 Diabetes
This research explores if a social marketing intervention model based on social representations theory and the health belief model can generate changes regarding treatment adherence and improve patient self-efficacy. As a pilot, a test–retest field quasi-experiment was designed to evaluate the inter...
Autores principales: | Calderon, Citlali, Carrete, Lorena, Vera-Martínez, Jorge, Gloria-Quintero, María Esther, Romero-Figueroa, María del Socorro |
---|---|
Formato: | Online Artículo Texto |
Lenguaje: | English |
Publicado: |
MDPI
2021
|
Materias: | |
Acceso en línea: | https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8036773/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/33807277 http://dx.doi.org/10.3390/ijerph18073622 |
Ejemplares similares
-
Marketing social : teoría y práctica /
por: Pérez Romero, Luis Alfonso
Publicado: (2004) -
Readaptación social de los delincuentes.
por: Oropeza Perdomo, Gloria del Socorro
Publicado: (1988) -
El trabajo infantil con causas y efectos negativos detectados por el Licenciado en Trabajo Social, en el DIF municipal de Xalapa, Ver. /
por: Vera Aguilar, María del Socorro
Publicado: (1990) -
Online Interventions for Social Marketing Health Behavior Change Campaigns: A Meta-Analysis of Psychological Architectures and Adherence Factors
por: Cugelman, Brian, et al.
Publicado: (2011) -
Obtención de bioinsecticida a partir de bacillus thuringiensis
por: Trujillo Quintero, María del Socorro
Publicado: (1987)