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Subakutes Nierenversagen bei einer 40-jährigen nordafrikanischen Patientin

A 40-year old woman from Eritrea was admitted due to worsening renal function of unknown origin. The basic nephrologic workup provided no further information. Renal biopsy was performed and revealed acute interstitial nephritis (AIN) while no offending medication could be identified. Further investi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Chahoud-Schriefer, T., Wiech, T., Schäfer, G., Harendza, S.
Formato: Online Artículo Texto
Lenguaje:English
Publicado: Springer Medizin 2021
Materias:
Acceso en línea:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8260522/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/33616674
http://dx.doi.org/10.1007/s00108-021-00964-8
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author Chahoud-Schriefer, T.
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description A 40-year old woman from Eritrea was admitted due to worsening renal function of unknown origin. The basic nephrologic workup provided no further information. Renal biopsy was performed and revealed acute interstitial nephritis (AIN) while no offending medication could be identified. Further investigations showed a recurrence of the urogenitary tuberculosis that had already been in 2015. The finding of AIN in the absence of a typical medical history should raise suspicion of infection-related forms or AIN associated with systemic diseases.
format Online
Article
Text
id pubmed-8260522
institution National Center for Biotechnology Information
language English
publishDate 2021
publisher Springer Medizin
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spelling pubmed-82605222021-07-20 Subakutes Nierenversagen bei einer 40-jährigen nordafrikanischen Patientin Chahoud-Schriefer, T. Wiech, T. Schäfer, G. Harendza, S. Internist (Berl) Kasuistiken A 40-year old woman from Eritrea was admitted due to worsening renal function of unknown origin. The basic nephrologic workup provided no further information. Renal biopsy was performed and revealed acute interstitial nephritis (AIN) while no offending medication could be identified. Further investigations showed a recurrence of the urogenitary tuberculosis that had already been in 2015. The finding of AIN in the absence of a typical medical history should raise suspicion of infection-related forms or AIN associated with systemic diseases. Springer Medizin 2021-02-22 2021 /pmc/articles/PMC8260522/ /pubmed/33616674 http://dx.doi.org/10.1007/s00108-021-00964-8 Text en © The Author(s) 2021 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Open Access Dieser Artikel wird unter der Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz veröffentlicht, welche die Nutzung, Vervielfältigung, Bearbeitung, Verbreitung und Wiedergabe in jeglichem Medium und Format erlaubt, sofern Sie den/die ursprünglichen Autor(en) und die Quelle ordnungsgemäß nennen, einen Link zur Creative Commons Lizenz beifügen und angeben, ob Änderungen vorgenommen wurden. Die in diesem Artikel enthaltenen Bilder und sonstiges Drittmaterial unterliegen ebenfalls der genannten Creative Commons Lizenz, sofern sich aus der Abbildungslegende nichts anderes ergibt. Sofern das betreffende Material nicht unter der genannten Creative Commons Lizenz steht und die betreffende Handlung nicht nach gesetzlichen Vorschriften erlaubt ist, ist für die oben aufgeführten Weiterverwendungen des Materials die Einwilligung des jeweiligen Rechteinhabers einzuholen. Weitere Details zur Lizenz entnehmen Sie bitte der Lizenzinformation auf http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.de (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) .
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