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Fallbericht zum traumatischen Totalabriss der Trachea vom Kehlkopf mit positivem Ausgang

HISTORY: A 21-year-old female was injured by accidental strangulation. Dyspnea and stridor occurred with delay, and led to emergency intubation. FINDINGS: Physical examination showed strangulation marks and neck emphysema. Computed tomography confirmed laryngotracheal separation and revealed misplac...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: Kisser, Ulrich, Pabst, Friedemann, Bartel, Sylva, Schramm, Dominik, Glien, Alexander, Plontke, Stefan K., Ebert, Daniel, Wittlinger, Jan
Formato: Online Artículo Texto
Lenguaje:English
Publicado: Springer Medizin 2022
Materias:
Acceso en línea:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9512726/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/35362726
http://dx.doi.org/10.1007/s00106-022-01159-9
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author Kisser, Ulrich
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description HISTORY: A 21-year-old female was injured by accidental strangulation. Dyspnea and stridor occurred with delay, and led to emergency intubation. FINDINGS: Physical examination showed strangulation marks and neck emphysema. Computed tomography confirmed laryngotracheal separation and revealed misplacement of the ventilation tube. DIAGNOSIS: Further surgical exploration revealed complete laryngotracheal (cricotracheal) separation. TREATMENT: After initial emergency tracheotomy, cricotracheal reanastomosis was achieved by a two-stage surgical approach. CONCLUSION: Laryngotracheal separation is associated with high mortality. In the case presented herein, the patient survived and was discharged from hospital without a tracheostomy tube despite bilateral recurrent laryngeal nerve palsy.
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Article
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id pubmed-9512726
institution National Center for Biotechnology Information
language English
publishDate 2022
publisher Springer Medizin
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spelling pubmed-95127262022-09-28 Fallbericht zum traumatischen Totalabriss der Trachea vom Kehlkopf mit positivem Ausgang Kisser, Ulrich Pabst, Friedemann Bartel, Sylva Schramm, Dominik Glien, Alexander Plontke, Stefan K. Ebert, Daniel Wittlinger, Jan HNO Kasuistiken HISTORY: A 21-year-old female was injured by accidental strangulation. Dyspnea and stridor occurred with delay, and led to emergency intubation. FINDINGS: Physical examination showed strangulation marks and neck emphysema. Computed tomography confirmed laryngotracheal separation and revealed misplacement of the ventilation tube. DIAGNOSIS: Further surgical exploration revealed complete laryngotracheal (cricotracheal) separation. TREATMENT: After initial emergency tracheotomy, cricotracheal reanastomosis was achieved by a two-stage surgical approach. CONCLUSION: Laryngotracheal separation is associated with high mortality. In the case presented herein, the patient survived and was discharged from hospital without a tracheostomy tube despite bilateral recurrent laryngeal nerve palsy. Springer Medizin 2022-04-01 2022 /pmc/articles/PMC9512726/ /pubmed/35362726 http://dx.doi.org/10.1007/s00106-022-01159-9 Text en © The Author(s) 2022 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Open Access Dieser Artikel wird unter der Creative Commons Namensnennung 4.0 International Lizenz veröffentlicht, welche die Nutzung, Vervielfältigung, Bearbeitung, Verbreitung und Wiedergabe in jeglichem Medium und Format erlaubt, sofern Sie den/die ursprünglichen Autor(en) und die Quelle ordnungsgemäß nennen, einen Link zur Creative Commons Lizenz beifügen und angeben, ob Änderungen vorgenommen wurden. Die in diesem Artikel enthaltenen Bilder und sonstiges Drittmaterial unterliegen ebenfalls der genannten Creative Commons Lizenz, sofern sich aus der Abbildungslegende nichts anderes ergibt. Sofern das betreffende Material nicht unter der genannten Creative Commons Lizenz steht und die betreffende Handlung nicht nach gesetzlichen Vorschriften erlaubt ist, ist für die oben aufgeführten Weiterverwendungen des Materials die Einwilligung des jeweiligen Rechteinhabers einzuholen. Weitere Details zur Lizenz entnehmen Sie bitte der Lizenzinformation auf http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.de (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/) .
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