Cargando…

El currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿Cuál debe ser su papel?

A century after the Flexner report in 1910, the book entitled "Educating Physicians: A Call for Reform of Medical School and Residency" was published, which called for strengthening the formation of professional identity, integrating basic sciences with clinical learning and implementing c...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Santarelli, Ignacio Martín
Formato: Online Artículo Texto
Lenguaje:English
Publicado: Universidad Nacional de Córdoba 2022
Materias:
Acceso en línea:https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9987317/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/36542582
http://dx.doi.org/10.31053/1853.0605.v79.n4.36786
_version_ 1784901359287402496
author Santarelli, Ignacio Martín
author_facet Santarelli, Ignacio Martín
author_sort Santarelli, Ignacio Martín
collection PubMed
description A century after the Flexner report in 1910, the book entitled "Educating Physicians: A Call for Reform of Medical School and Residency" was published, which called for strengthening the formation of professional identity, integrating basic sciences with clinical learning and implementing competency assessment. Traditional education is not compatible with these recommendations. One learns to do by doing it, and the way to achieve this is to "play the whole game".
format Online
Article
Text
id pubmed-9987317
institution National Center for Biotechnology Information
language English
publishDate 2022
publisher Universidad Nacional de Córdoba
record_format MEDLINE/PubMed
spelling pubmed-99873172023-03-07 El currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿Cuál debe ser su papel? Santarelli, Ignacio Martín Rev Fac Cien Med Univ Nac Cordoba Cartas al Director A century after the Flexner report in 1910, the book entitled "Educating Physicians: A Call for Reform of Medical School and Residency" was published, which called for strengthening the formation of professional identity, integrating basic sciences with clinical learning and implementing competency assessment. Traditional education is not compatible with these recommendations. One learns to do by doing it, and the way to achieve this is to "play the whole game". Universidad Nacional de Córdoba 2022-12-21 /pmc/articles/PMC9987317/ /pubmed/36542582 http://dx.doi.org/10.31053/1853.0605.v79.n4.36786 Text en https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.
spellingShingle Cartas al Director
Santarelli, Ignacio Martín
El currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿Cuál debe ser su papel?
title El currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿Cuál debe ser su papel?
title_full El currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿Cuál debe ser su papel?
title_fullStr El currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿Cuál debe ser su papel?
title_full_unstemmed El currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿Cuál debe ser su papel?
title_short El currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿Cuál debe ser su papel?
title_sort el currículo médico, los alumnos y los docentes. ¿cuál debe ser su papel?
topic Cartas al Director
url https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9987317/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/36542582
http://dx.doi.org/10.31053/1853.0605.v79.n4.36786
work_keys_str_mv AT santarelliignaciomartin elcurriculomedicolosalumnosylosdocentescualdebesersupapel