Cargando…

Unintended lessons of revolution : student teachers and political radicalism in twentieth-century Mexico /

"En la década de 1920, México creó las normales rurales, internados que formaban a los maestros en un nuevo proyecto de construcción nacional. Provenientes de las filas campesinas y destinados a cultivar la lealtad al Estado, sus graduados facilitarían la distribución de tierras, organizarían f...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor principal: Padilla, Tanalís, 1973- (autor)
Formato: Libro
Lenguaje:English
Publicado: Durham : Duke University Press, 2021.
Materias:
Tabla de Contenidos:
  • Normales, education, and national projects
  • A new kind of school, a new kind of teacher
  • "And that's when the main blow came"
  • Education at a crossroads
  • "The infinite injustice committed against our class brothers"
  • Learning in the barricades
  • "A crisis of authority"
  • "That's how we'd meet...clandestinely with the lights off"
  • Epilogue: Education, neoliberalism, and violence.