Nalaganje...

Marketing services in public libraries: a tool which is used?

THE USE AND APPLICATION OF THE MARKETING MANAGEMENT PHILOSOPHY. THE METHOD IS BASED ON A DESCRIPTIVE RESEARCH WHICH TYPIFIED LIBRARIES AND ALLOWED MAKING THEIR DIAGNOSIS AND PROFILE IN ORDER TO ANALYZE EACH MARKETING ELEMENT. MARKETING INFORMATION SERVICE, USER STUDIES, COMMUNICATION AND THE USE OF...

Popoln opis

Bibliografske podrobnosti
Autores principales: TÉLLEZ, LUÍS ROBERTO, VALLEJO SIERRA, RUTH HELENA
Format: Online Artículo
Jezik:spa
Izdano: Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2008
Teme:
Online dostop:http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16928
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2008.45.16928
_version_ 1780761143956996096
author TÉLLEZ, LUÍS ROBERTO
VALLEJO SIERRA, RUTH HELENA
author_facet TÉLLEZ, LUÍS ROBERTO
VALLEJO SIERRA, RUTH HELENA
author_sort TÉLLEZ, LUÍS ROBERTO
collection Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
description THE USE AND APPLICATION OF THE MARKETING MANAGEMENT PHILOSOPHY. THE METHOD IS BASED ON A DESCRIPTIVE RESEARCH WHICH TYPIFIED LIBRARIES AND ALLOWED MAKING THEIR DIAGNOSIS AND PROFILE IN ORDER TO ANALYZE EACH MARKETING ELEMENT. MARKETING INFORMATION SERVICE, USER STUDIES, COMMUNICATION AND THE USE OF STRATEGIC MARKETING PLANNING, ARE ANALYZED.
format Online
Article
id oai_unam-bibliotecologica-article-16928
institution Universidad Nacional Autónoma de México
language spa
publishDate 2008
publisher Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información
record_format ojs
spelling oai_unam-bibliotecologica-article-169282018-01-31T14:29:19Z Marketing services in public libraries: a tool which is used? El mercadeo de servicios en las bibliotecas públicas: ¿una herramienta que se usa? TÉLLEZ, LUÍS ROBERTO VALLEJO SIERRA, RUTH HELENA PUBLIC LIBRARIES MARKETING LIBRARY SERVICES MARKETING STRATEGIC PLANNING BIBLIOTECAS PÚBLICAS MERCADEO DE SERVICIOS DE INFORMACIÓN PLANEACIÓN ESTRATÉGICA DE MERCADEO THE USE AND APPLICATION OF THE MARKETING MANAGEMENT PHILOSOPHY. THE METHOD IS BASED ON A DESCRIPTIVE RESEARCH WHICH TYPIFIED LIBRARIES AND ALLOWED MAKING THEIR DIAGNOSIS AND PROFILE IN ORDER TO ANALYZE EACH MARKETING ELEMENT. MARKETING INFORMATION SERVICE, USER STUDIES, COMMUNICATION AND THE USE OF STRATEGIC MARKETING PLANNING, ARE ANALYZED. SE PRESENTAN LOS RESULTADOS DE LA INVESTIGACIÓN REALIZADA EN LAS BIBLIOTECAS PÚBLICAS DE COLOMBIA SOBRE EL USO Y LA APLICACIÓN DEL MERCADEO COMO FILOSOFÍA DE GESTIÓN. EL DESARROLLO METODOLÓGICO SE ABORDÓ DESDE UNA INVESTIGACIÓN DESCRIPTIVA QUE PARTIÓ DE TIPIFICAR LAS BIBLIOTECAS, LO CUAL PERMITIÓ DIAGNOSTICARLAS Y DARLES UN PERFIL PARA LUEGO ANALIZAR CADA UNO DE LOS ELEMENTOS DE LA MERCADOTECNIA DE ACUERDO CON LOS RESULTADOS OBTENIDOS. SE ANALIZARON EL SISTEMA DE INFORMACIÓN DE MERCADEO, LOS PRODUCTOS Y SERVICIOS, LOS ESTUDIOS DE USUARIOS, LA COMUNICACIÓN Y EL USO DE LA PLANEACIÓN ESTRATÉGICA DE MÁRQUETIN. Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 2008-05-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf text/html http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16928 10.22201/iibi.0187358xp.2008.45.16928 Investigación Bibliotecológica. Archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 22 No. 45 (2008) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 22 Núm. 45 (2008) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; v. 22 n. 45 (2008) 2448-8321 0187-358X 10.22201/iibi.0187358xp.2008.45 spa http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16928/16111 http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16928/51522 Derechos de autor 2008 Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
spellingShingle PUBLIC LIBRARIES
MARKETING LIBRARY SERVICES
MARKETING STRATEGIC PLANNING
BIBLIOTECAS PÚBLICAS
MERCADEO DE SERVICIOS DE INFORMACIÓN
PLANEACIÓN ESTRATÉGICA DE MERCADEO
TÉLLEZ, LUÍS ROBERTO
VALLEJO SIERRA, RUTH HELENA
Marketing services in public libraries: a tool which is used?
title Marketing services in public libraries: a tool which is used?
title_alt El mercadeo de servicios en las bibliotecas públicas: ¿una herramienta que se usa?
title_full Marketing services in public libraries: a tool which is used?
title_fullStr Marketing services in public libraries: a tool which is used?
title_full_unstemmed Marketing services in public libraries: a tool which is used?
title_short Marketing services in public libraries: a tool which is used?
title_sort marketing services in public libraries: a tool which is used?
topic PUBLIC LIBRARIES
MARKETING LIBRARY SERVICES
MARKETING STRATEGIC PLANNING
BIBLIOTECAS PÚBLICAS
MERCADEO DE SERVICIOS DE INFORMACIÓN
PLANEACIÓN ESTRATÉGICA DE MERCADEO
topic_facet PUBLIC LIBRARIES
MARKETING LIBRARY SERVICES
MARKETING STRATEGIC PLANNING
BIBLIOTECAS PÚBLICAS
MERCADEO DE SERVICIOS DE INFORMACIÓN
PLANEACIÓN ESTRATÉGICA DE MERCADEO
url http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/16928
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.2008.45.16928
work_keys_str_mv AT tellezluisroberto marketingservicesinpubliclibrariesatoolwhichisused
AT vallejosierraruthhelena marketingservicesinpubliclibrariesatoolwhichisused
AT tellezluisroberto elmercadeodeserviciosenlasbibliotecaspublicasunaherramientaqueseusa
AT vallejosierraruthhelena elmercadeodeserviciosenlasbibliotecaspublicasunaherramientaqueseusa