Cargando…

Distance teaching and learning of library science and information studies

THE CREATION OF EDUCATIONAL MODELS FOR DISTANCE TEACHING AND LEARNING HAS BEEN SIGNALED AS AN ALTERNATIVE THAT COULD FACILITATE OPPORTUNITIES FOR INDIVIDUALS TO STUDY COURSE- WORK THAT IS IN AC CORD WITH THEIR PARTICULAR OCCUPATIONAL CHARACTERISTICS. THE RECENT EMERGENCE OF DISTANCE LEARNING PROPOSA...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores principales: LAFUENTE LÓPEZ, RAMIRO, GARDUÑO V., ROBERTO
Formato: Online Artículo
Lenguaje:spa
Publicado: Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 1999
Materias:
Acceso en línea:http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/3911
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.1999.27.3911
_version_ 1780761103770320896
author LAFUENTE LÓPEZ, RAMIRO
GARDUÑO V., ROBERTO
author_facet LAFUENTE LÓPEZ, RAMIRO
GARDUÑO V., ROBERTO
author_sort LAFUENTE LÓPEZ, RAMIRO
collection Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
description THE CREATION OF EDUCATIONAL MODELS FOR DISTANCE TEACHING AND LEARNING HAS BEEN SIGNALED AS AN ALTERNATIVE THAT COULD FACILITATE OPPORTUNITIES FOR INDIVIDUALS TO STUDY COURSE- WORK THAT IS IN AC CORD WITH THEIR PARTICULAR OCCUPATIONAL CHARACTERISTICS. THE RECENT EMERGENCE OF DISTANCE LEARNING PROPOSALS RELYING ON THE CONVERGENCE OF DIDACTIC MODELS AND INFORMATION TECHNOLOGY HAS DEMONSTRATED THE NEED FOR IN DEPTH ANALYSIS REGARDING THE THEORETICAL DEFINITION OF MODELS AND THE MODE OF CONSTRUCTING DIDACTIC APPLICATIONS. IN THIS LIGHT, THIS ARTICLE EMPLOYS A CONSTRUCTIVIST APPROACH TO ANALYZE THE CREATION OF DIDACTIC MATERIAL FOR USE IN DISTANCE TEACHING AND LEARNING OF TOPICS RELATED TO LIBRARY SCIENCE AND INFORMATION STUDIES.
format Online
Article
id oai_unam-bibliotecologica-article-3911
institution Universidad Nacional Autónoma de México
language spa
publishDate 1999
publisher Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información
record_format ojs
spelling oai_unam-bibliotecologica-article-39112018-01-31T14:23:19Z Distance teaching and learning of library science and information studies Enseñanza a distancia de la bibliotecología y estudios de la información LAFUENTE LÓPEZ, RAMIRO GARDUÑO V., ROBERTO DISTANCE EDUCATION EDUCATIONAL MODELS LIBRARY SCIENCE EDUCATION EDUCACION A DISTANCIA MODELOS EDUCATIVOS ENSEÑANZA DE LA BIBLIOTECOLOGIA THE CREATION OF EDUCATIONAL MODELS FOR DISTANCE TEACHING AND LEARNING HAS BEEN SIGNALED AS AN ALTERNATIVE THAT COULD FACILITATE OPPORTUNITIES FOR INDIVIDUALS TO STUDY COURSE- WORK THAT IS IN AC CORD WITH THEIR PARTICULAR OCCUPATIONAL CHARACTERISTICS. THE RECENT EMERGENCE OF DISTANCE LEARNING PROPOSALS RELYING ON THE CONVERGENCE OF DIDACTIC MODELS AND INFORMATION TECHNOLOGY HAS DEMONSTRATED THE NEED FOR IN DEPTH ANALYSIS REGARDING THE THEORETICAL DEFINITION OF MODELS AND THE MODE OF CONSTRUCTING DIDACTIC APPLICATIONS. IN THIS LIGHT, THIS ARTICLE EMPLOYS A CONSTRUCTIVIST APPROACH TO ANALYZE THE CREATION OF DIDACTIC MATERIAL FOR USE IN DISTANCE TEACHING AND LEARNING OF TOPICS RELATED TO LIBRARY SCIENCE AND INFORMATION STUDIES. LA CREACIÓN DE MODELOS EDUCATIVOS PARA LA EDUCACIÓN A DISTANCIA HA SIDO SEÑALADA COMO UNA ALTERNATIVA PARA FACILITARLES A LOS INDIVIDUOS LA OPORTUNIDAD DE ACCEDER A PROGRAMAS EDUCATIVOS ACORDES CON SUS CARACTERÍSTICAS OCUPACIONALES. LA RECIENTE APARICIÓN DE PROPUESTAS EDUCATIVAS A DISTANCIA HA PUESTO DE MANIFIESTO QUE LOS TEMAS EN TORNO A LA CONSTRUCCIÓN DE MODELOS EDUCATIVOS EN LOS QUE SE INCLUYA LA CONVERGENCIA DE TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN, REQUIEREN DEL ANÁLISIS PROFUNDO DE DOS ASPECTOS: LA DEFINICIÓN TEÓRICA DEL MODELO Y LA FORMA DE CONSTRUIR APLICACIONES DIDÁCTICAS. A PARTIR DE ESTAS CONSIDERACIONES, EN ESTE ARTÍCULO SE ABORDAN ALGUNOS ASPECTOS RELATIVOS A LA CONSTRUCCIÓN DE MEDIOS DIDÁCTICOS PARA LA ENSEÑANZA A DISTANCIA DESDE LA PERSPECTIVA DEL CONSTRUCTIVISMO, CON LA INTENCIÓN DE ANALIZAR TÓPICOS PARTICULARES DE LA ENSEÑANZA A DISTANCIA SOBRE TEMAS VINCULADOS A BIBLIOTECOLOGÍA Y ESTUDIOS DE LA INFORMACIÓN. Instituto de Investigaciones Bibliotecológicas y de la Información 1999-07-01 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/3911 10.22201/iibi.0187358xp.1999.27.3911 Investigación Bibliotecológica. Archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 13 No. 27 (1999) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; Vol. 13 Núm. 27 (1999) Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información; v. 13 n. 27 (1999) 2448-8321 0187-358X 10.22201/iibi.0187358xp.1999.27 spa http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/3911/3463 Derechos de autor 1999 Investigación Bibliotecológica: archivonomía, bibliotecología e información
spellingShingle DISTANCE EDUCATION
EDUCATIONAL MODELS
LIBRARY SCIENCE EDUCATION
EDUCACION A DISTANCIA
MODELOS EDUCATIVOS
ENSEÑANZA DE LA BIBLIOTECOLOGIA
LAFUENTE LÓPEZ, RAMIRO
GARDUÑO V., ROBERTO
Distance teaching and learning of library science and information studies
title Distance teaching and learning of library science and information studies
title_alt Enseñanza a distancia de la bibliotecología y estudios de la información
title_full Distance teaching and learning of library science and information studies
title_fullStr Distance teaching and learning of library science and information studies
title_full_unstemmed Distance teaching and learning of library science and information studies
title_short Distance teaching and learning of library science and information studies
title_sort distance teaching and learning of library science and information studies
topic DISTANCE EDUCATION
EDUCATIONAL MODELS
LIBRARY SCIENCE EDUCATION
EDUCACION A DISTANCIA
MODELOS EDUCATIVOS
ENSEÑANZA DE LA BIBLIOTECOLOGIA
topic_facet DISTANCE EDUCATION
EDUCATIONAL MODELS
LIBRARY SCIENCE EDUCATION
EDUCACION A DISTANCIA
MODELOS EDUCATIVOS
ENSEÑANZA DE LA BIBLIOTECOLOGIA
url http://rev-ib.unam.mx/ib/index.php/ib/article/view/3911
https://dx.doi.org/10.22201/iibi.0187358xp.1999.27.3911
work_keys_str_mv AT lafuentelopezramiro distanceteachingandlearningoflibraryscienceandinformationstudies
AT gardunovroberto distanceteachingandlearningoflibraryscienceandinformationstudies
AT lafuentelopezramiro ensenanzaadistanciadelabibliotecologiayestudiosdelainformacion
AT gardunovroberto ensenanzaadistanciadelabibliotecologiayestudiosdelainformacion